اخبار جالب

بزرگترین یاقوت سبز جهان در آفریقا کشف شده است.

در یکی از معادن شرکت جم فیلدز در آفریقا، چندی پیش یکی از بزرگترین یاقوت هایی کشف شد که تا امروز به دست بشر رسیده است. این یاقوت سبز در معدن کاگم در زامبیا کشف گردید و وزن آن به حدود ۷ هزار و ۵۲۵ قیراط، معادل ۱ کیلو و ۵۰۰ گرم می رسد. محلی های این منطقه نام این یاقوت را “کرگدن” گذاشته اند.

 

در این حوزه رکورد خاصی وجود ندارد و این مورد بسیار خاص است که معدنکارانی به یاقوتی با وزن بیش از ۱۰۰۰ قیراط برخورد کنند و تنها چند مورد خاص در سطح دنیا وجود دارد که به این عدد رسیده اند.

البته این معدن پیش از این چندین بار به زمردهای مختلف دست پیدا کرده است که از نمونه های آن می توان به  سال ۲۰۱۸ و زمرد شیر با وزن ۵ هزار و ۶۵۵ قیراط و همچنین سال ۲۰۱۰ و زمرد فیل با وزن نزدیک به ۶ هزار و ۲۲۵ قیراط اشاره کرد.

 

شرکت جم فیلدز که از صاحبان اصلی این معدن در زامبیا به شمار می آید اعلام کرد که هر سه یاقوت ارزشمندی که از معدن کاگم خارج شده است در نزدیکی همین مکان تشکیل شده بودند و معدنکاران طی فعالیت های خود توانستند آن ها را کشف کنند. البته لازم به ذکر است که دولت زامبیا در این معدن مشارکت داشته و تمام دارایی های آن را در اختیار شرکت خارجی قرار نداده است.

 

معمولا سرنوشت چنین زمردهای خاصی که در معادن جم فیلدز پیدا می شود با حراجی های سالانه این شرکت گره خورده است. این شرکت قرار است طی چند روز آینده بازدید از این زمرد را برای مردم این منطقه باز کند. آن ها در آخرین حراجی خود توانستند درآمد ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری کسب کنند که در نوع خود یک رکورد در این زمینه محسوب می شود.

 

جم فیلدز که هم در موزامبیک و هم در زامبیا فعالیت دارد، پس از گزارشی که پتانسیل عظیم جواهرات در بازار چین را نشان می داد  تاکید کرد، تلاش‌ها را برای بازاریابی زمرد و یاقوت‌های خود در چین افزایش داده است. معدنچیان برتر الماس در حال حاضر تلاش های خود را در این راستا افزایش داده اند. شورای الماس طبیعی (NDC)، که هفت تولیدکننده پیشرو در جهان را گروه بندی می کند، در ماه مه اولین کمپین تبلیغاتی خود را با هدف بازارهای آسیا و ایالات متحده راه اندازی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا