هنری

چگونه یک تدوینگر اصلاح رنگ شویم: 4 نکته مفید

کار یک تدوینگر اصلاح رنگ می تواند هر فیلم کوتاه، فیلم بلند یا نمایش تلویزیونی را به شدت بهبود بخشد.

رنگ‌ساز فیلم چیست؟

یک رنگ‌ساز فیلم تکنسین پس از تولید است که مسئول طراحی طرح رنگ فیلم به منظور دستیابی به یک سبک یا حالت خاص است. پس از فیلمبرداری و تدوین فیلم، فیلم برای رنگ‌ساز فیلم ارسال می‌شود. با همکاری نزدیک با کارگردان و فیلمبردار فیلم، رنگ‌نگار تضمین می‌کند که فیلم تکمیل‌شده دقیقاً همانطور که در نظر گرفته شده به نظر می‌رسد. رنگ‌شناس همچنین خطاهای فنی رنگ را تصحیح می‌کند و در صورت لزوم، رنگ‌ها را تنظیم می‌کند تا ظاهری طبیعی به تصویر بدهد.

رنگ شناسان حرفه ای از یک محیط کنترل شده به نام مجموعه رنگ ها استفاده می کنند. مجموعه رنگ ها دیواره ای خاکستری خنثی و نورپردازی مناسب دارند تا رنگ شناس بتواند در هنگام مشاهده رنگ ها قضاوت دقیقی داشته باشد. در اصل، رنگ شناسان با استفاده از پردازش فتوشیمیایی موجودی واقعی فیلم را تغییر دادند، اما در هالیوودی مدرن، رنگ شناسان دیجیتال از نرم افزارهای کامپیوتری برای رسیدن به نتیجه مشابه استفاده می کنند.

یک رنگ‌ساز فیلم چه می‌کند؟

وظایف یک رنگ شناس فیلم معمولاً به دو دسته تقسیم می شود: درجه بندی رنگ و تصحیح رنگ.

درجه بندی رنگ: این فرآیند تنظیم ظاهر فیلم ویدیویی برای اهداف خلاقانه یا فنی است. برخی از ویژگی هایی که رنگ نویسان از طریق درجه بندی رنگ تنظیم می کنند عبارتند از کنتراست، رنگ، تعادل رنگ سفید، سطح سیاهی، اشباع و درخشندگی. رنگ‌شناسان از درجه‌بندی رنگ برای اهداف هنری استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که پالت رنگی فیلم فضای، سبک یا احساس خاصی را منتقل می‌کند. برای مثال، در ماتریکس، تمام صحنه‌هایی که در دنیای کامپیوتری اتفاق می‌افتند، سبز رنگ شده‌اند تا با مانیتورهای تک رنگ اولیه رایانه شخصی مطابقت داشته باشند. این به بیننده اجازه می دهد تا دنیایی را که هر صحنه در آن اتفاق می افتد شناسایی کند.

تصحیح رنگ: زیرشاخه ای از درجه بندی رنگ، تصحیح رنگ به طور خاص بر اصلاح اشتباه ات فنی به منظور واقعی و طبیعی جلوه دادن فیلم ویدئویی تمرکز دارد. تصحیح رنگ ضروری است زیرا دوربین ها نمی توانند نور را دقیقا به همان شیوه چشم انسان ثبت کنند. علاوه بر این، هنگام فیلم برداری از صحنه های طولانی در نور طبیعی، خورشید در طول زمان حرکت می کند که باعث تغییر نورپردازی می شود. یک مثال رایج از اصلاح رنگ، تنظیم نور است تا در همان صحنه ثابت به نظر برسد. تصحیح رنگ نیز برای بهینه سازی فیلم استفاده می شود تا هر گونه جلوه بصری اضافه (VFX)به طور یکپارچه ترکیب شود.

یک رنگ‌نگار فیلم بیشتر کارهای خود را در مراحل پس از تولید انجام می‌دهد، اما چند استثنا وجود دارد. رنگ‌بازها گاهی در حین پیش‌تولید با فیلمبردار کار می‌کنند تا جداول جستجو (LUTs) ایجاد کنند تا زیبایی‌شناسی از پیش تعیین‌شده برای فیلم ایجاد کنند. رنگ‌شناسان گهگاه در طول عکاسی اصلی کار می‌کنند تا روزنامه‌های رنگی را به تولیدکنندگان تحویل دهند.

۴ نکته برای تبدیل شدن به یک رنگساز فیلم

برای تبدیل شدن به یک رنگرز لازم نیست به مدرسه فیلم سازی بروید، بلکه باید مهارت های لازم را یاد بگیرید تا بتوانید بازار کار رنگرز را هدایت کنید. برای مطالعه بیشتر و معرفی چند فیلم به اینجا مراجعه کنید.

1. به دنبال کار در یک خانه پس از تولید باشید. خانه های پست استودیوهای کاملی هستند که به طور خاص بر مرحله پس از تولید فیلم سازی تمرکز دارند. این مکان‌ها بهترین مکان‌ها برای جستجوی یک شغل سطح پایه، مانند دستیار پس از تولید هستند. از آنجایی که سرمایه گذاری روی سخت افزار و نرم افزار درجه بندی رنگ گران قیمت خود همیشه یک گزینه نیست، کار در یک پست خانه به شما امکان می دهد به تجهیزات پیشرفته ای که برای یادگیری طناب ها نیاز دارید دسترسی داشته باشید. پس از استخدام، در مورد فرصت هایی برای کمک به رنگ نویسان حرفه ای فیلم پرس و جو کنید. هدف شما این است که نه تنها از رنگ‌سازها بیاموزید، بلکه زمانی که به دستیار رنگ‌آمیز نیاز دارند، استخدام‌کننده آنها شوید.

2. هنر را مطالعه کنید. قبل از اینکه بتوانید به توانایی های خلاقانه خود برسید، باید مطمئن شوید که درک فنی از الزامات کار دارید. کتاب های تئوری رنگ را بخوانید و راهنمای ابزارهای درجه بندی رنگ صنعتی را مطالعه کنید. با تماشای آموزش های ویدیویی یا شرکت در کلاس ها مهارت های خود را تقویت کنید. در وقت آزاد، مهارت های خود را تمرین کنید و تکنیک های جدید را امتحان کنید.

3. با به دست آوردن تجربه، یک فیلم نمایشی بسازید. یک راه آسان برای ایجاد تجربه، جستجوی فیلم های مستقل یا فیلم های کوتاهی است که در منطقه شما تولید می شوند. غالباً، فیلمسازان مستقل آنقدر بودجه اندکی برای یک رنگ‌ساز فیلم دارند (یا اصلاً بودجه ندارند) که مایلند از یک رنگ‌باز با تجربه کمتر شانس بیاورند. هنگامی که چند پروژه را رنگ آمیزی کردید، گام بعدی شما این است که یک صفحه نمایشی از کار خود بسازید تا برای کارگردانان ارسال کنید تا بتوانند مهارت ها و سبک منحصر به فرد شما را ببینند.

4. با کارگردانان و فیلمبرداران با استعداد آشنا شوید. حتی اگر به درجه استادی هم برسید، کارتان به خوبی فیلم هایی است که درجه بندی می کنید. این یعنی ملاقات با فیلمسازان با استعدادی که می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید، ضروری است. هدف شما این است که شبکه ای از کارگردانان و فیلمبرداران با استعداد و موفق داشته باشید که در صورت نیاز به درجه استادی به شما مراجعه کنند.

از موارد مهم در اصلاح رنگ و نور در تدوین فیلم داشتن دانش مبانی رنگ است. فرایند ادیت رنگ و نور در فیلم از سه وظیفه اصلی بهم پیوسته تشکیل شده است. مانند دستور آشپزی یا فرمول های دیگر این نیز یک قانون کلی است که هر یک از این موارد به ترتیب مرحله به مرحله باید در ادیت رنگ و نور تدوین انجام شود.

https://www.sermovie5.online/

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا