هنری

ریشه ی بعضی نام های معروف بر اساس کاراکترهای تلویزیونی

بافی (Buffy the Vampire Slayer)

– رتبه امروز: #N/A (4 نوزاد یا کمتر به دنیا آمدند)

– معنی: صغیر الیزابت، از تلفظ کودک هجای آخر. الیزابت از ελισαβετ (Elisabet) گرفته شده است ، شکل یونانی نام عبری (“الیشوا”) به معنی “خدای من سوگند” است ، که از ریشه ها گرفته شده است (“EL) که به خدای عبری و שָׁבַע (Shava ‘مراجعه می کند” (Shava “. ) به معنای «سوگند».

بافی آن سامرز یک “قاتل” است، یک انسان معمولی که دارای قدرت بیشتری است که برای مبارزه با نیروهای تاریکی در فیلم و مجموعه تلویزیونی “Buffy the Vampire Slayer” انتخاب و آموزش دیده است. سامرز که توسط جاس ویدون خلق شده بود، یک تشویق کننده سابق دبیرستان و “دختر دره” بود که مجبور شد مسئولیت ها و وظایف جدیدی را در نقش خود در مبارزه با شر به عهده بگیرد – تغییر و بلوغ او در این روند. در حالی که بافی مشتق شده از بتی است، که مخفف الیزابت است، بافی بیشتر شبیه بانی یا مافی است، زیرا یک نام «حیوان خانگی» نامربوط است. به همین دلیل است که Whedon این نام را انتخاب کرد، زیرا اکثر مردم آن را جدی نمی‌گیرند و باعث می‌شود مردم اهمیت سامرز را به عنوان یک قاتل دست کم بگیرند.

دانا (The X-Files)

– رتبه امروز: #848 (318 نوزاد متولد شده)

– معنی: شکل مونث دانیال یا دان; دانیال از نام عبری דָּנִיֵּאל (دانییل) به معنای “خدا داور من است” گرفته شده است، از ریشه דִּין (din) به معنای “قضاوت کردن” و אֵל (‘el) به معنای “خدا”.

دکتر دانا اسکالی نیمی از دو نفر تحقیقاتی اولیه در «پرونده‌های ایکس» است. اسکالی که یک پزشک (منبع) پزشکی و یک مامور ویژه FBI است، شکاک بود و ماهیت فرازمینی و ماوراء طبیعی X-Files را تا پایان فصل هفتم، زمانی که شاهد ربوده شدن فاکس مولدر، شریک قدیمی اش بود، رد کرد. نام دانا اسکالی برگرفته از وین اسکالی، سازنده ورزشی مورد علاقه کریس کارتر بود.

الن (بیگانه)

– رتبه امروز: #767 (353 نوزاد متولد شده)

– معنی: شکل انگلیسی قرون وسطایی هلن، که شکل انگلیسی یونانی ‘Ελενη (Helene) است، احتمالاً از یونانی ‘ελενη (helene) “مشعل” یا “corposant” یا احتمالاً مربوط به σεληνη (selene) “ماه است. ”

افسر حکم – بعدها ستوان درجه یک – الن ریپلی قهرمان چهار فیلم اول مجموعه بیگانه است: “بیگانه”، “بیگانه ها”، “بیگانه 3” و “بیگانه: رستاخیز”. ریپلی یکی از شناخته شده ترین و برجسته ترین قهرمانان زن در کانون علمی تخیلی است. نام او احتمالاً به این دلیل انتخاب شده است که کلمه “الن” از نظر ساختاری شبیه به “بیگانه” است. این به درک این ایده کمک می کند که ریپلی در این دنیای عمدتاً مردانه هم غریبه است و هم مزاحم تلاش های ملکه زنومورف برای محافظت از نسلش.

الیوت (E.T.)

– رتبه امروز: #168 (2286 نوزاد متولد شده)

– معنی: از یک نام خانوادگی انگلیسی که برگرفته از کوچک‌ترین نام قرون وسطایی الیاس است، شکلی از ایلیا، که از نام عبری אֱלִיָּהוּ (‘Eliyyahu) به معنای “خدای من YAHWEH است.”

الیوت پسر 10 ساله‌ای است که در فیلم «E.T. the Extra-Terrestrial» ساخته استیون اسپیلبرگ با یک موجود بیگانه روبرو شد و با او دوست شد. الیوت یک ارتباط تله پاتیک با بیگانه ایجاد می کند و به پسر اجازه می دهد تا احساس بیگانه را احساس کند. برای نجات یک الیوت و یک بیگانه در حال مرگ، طرحی برای فرستادن بیگانه به خانه راه اندازی می شود. نام الیوت احتمالاً به این دلیل انتخاب شده است که با E و T شروع و پایان می‌یابد و شباهت‌هایی بین پسر و بیگانه ترسیم می‌کند.

حوا (Wall-e)

– رتبه امروز: #442 (716 نوزاد متولد شده)

– معنی: از نام عبری חַוָּה (چاواه) که از کلمه عبری חָוָה (چاوه) به معنای “نفس کشیدن” یا کلمه مرتبط חָיָה (چایاه) به معنای “زندگی کردن” گرفته شده است.

ارزیاب گیاهی فرازمینی، یا EVE، “علاقه عشق” به WALL-E است – یک کلاس زمینی بار-بالابر تخصیص زباله – در فیلم “WALL-E”. در آینده ای دیستوپیایی، بی توجهی به محیط زیست، زمین را آلوده و غیرقابل زندگی کرد. بشریت سیاره را تخلیه کرد و باربرها را پشت سر گذاشت تا زباله ها را پاک کنند. با این حال، پس از چندین قرن، تنها یک مورد باقی مانده است که با آدم خواری قطعات واحدهای غیرفعال شده نگهداری می شود. هنگامی که EVE می رسد تا ارزیابی کند که آیا حیات گیاهی روی این سیاره پدیدار شده است، WALL-E که هیچ همراهی دیگری به جز یک سوسک خانگی نداشته است، مجذوب و در نهایت شیفته می شود. این دو ربات در نهایت به ستاره لاینر باز می گردند و – با وجود چندین حادثه – کشتی را متقاعد می کنند که به زمین بازگردد. EVE از حوا کتاب مقدس نامگذاری شد، زیرا – مانند آدم – WALL-E قبل از حوا تنها بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا