فناوری و اینترنت

چگونه لپ تاپ را طولانی تر نگه داریم: 10 نکته مراقبت از کامپیوتر

کامپیوتر به مقداری توجه نیاز دارد تا شما را در بیراهه رها نکند. با برخی مراقبت‌ های اولیه، می ‌توانید عمر کامپیوتر را سال‌ ها افزایش دهید و از عملکرد کارآمد تری نیز لذت ببرید. فقط به یاد داشته باشید که این نکات مراقبتی را انجام دهید: حذف تبلیغات موبایل

1. آن را به روز نگه دارید. سیستم عامل ها، برنامه ها و محافظت از ویروس خود را همه به روز نگه دارید. به این به‌روزرسانی‌ها به‌عنوان تنظیم‌های مداوم و نه ناراحت‌کننده فکر کنید. رایانه خود را طوری تنظیم کنید که همه چیز به طور خودکار به روز شود تا حتی مجبور نباشید به آن فکر کنید. ضبط صدا در ویندوز

2. لپتاپ را در بیرون تمیز نگه دارید. اسفنج می تواند وارد رایانه شما شود – گرد و غبار، خاک، مو، خرده نان، قهوه. هیچ یک از اینها مفید نیستند و می توانند بسیار مضر باشند، به خصوص زمانی که مانع از انجام کار فن شوند. البته، بهتر است اجازه ندهید که مواد زائد داخل لپ‌تاپ خود را در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید ببندید و غذا و نوشیدنی را دور نگه دارید. مقداری اسفنج اجتناب ناپذیر است، بنابراین مرتباً آن را با ابزار مناسب تمیز کنید. یا آن را به یک حرفه ای ببرید.

3. لپ تاپ را در داخل تمیز نگه دارید. اگر لپ‌تاپ ویندوزی شما دارای هارد دیسک است و درایو حالت جامد (SSD) نیست، با استفاده از ابزار بهینه‌سازی دیسک، هر ماه یک‌بار آن را یکپارچه‌سازی کنید. به‌طور پیش‌فرض ویندوز 10 هر هفته یکپارچه‌سازی می‌شود، اما اگر متوجه شدید دستگاهتان کند کار می‌کند، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. (مک ها دیگر نیازی به یکپارچه سازی دستی ندارند). همچنین، فایل‌ها و پوشه‌های ناخواسته را حذف کنید و برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید حذف نصب کنید. اضافه کردن RAM نیز کمک می کند. وقتی رایانه شما موارد کمتری برای جستجو و رم بیشتری برای کار داشته باشد، فشار کمتری روی قطعات آن وارد می‌شود و بیشتر دوام می‌آورد.

4. آن را خنک نگه دارید. اجازه ندهید کودک شما بسوزد! دلیلی وجود دارد که مراکز داده به طور ناراحت کننده ای سرد نگه داشته می شوند (به هر حال برای انسان ها). رایانه شما از نور خورشید یا چیزهایی که دریچه های آن را مسدود می کنند دوست ندارد – گرمای بیش از حد طول عمر قطعات را کاهش می دهد. یک کامپیوتر باحال کامپیوتری با ماندگاری بیشتر است.

5. آن را ثابت نگه دارید. آیا دوست دارید وقتی در وسط انجام کاری هستید بلند شوید و حرکت دهید؟ کامپیوتر شما هم همینطور. این مشکل در درایوهای حالت جامد کمتر است زیرا آنها مانند هارد دیسک نمی چرخند، اما بهتر است همه رایانه ها قبل از انتقال آنها به حالت Sleep (یا خاموش) قرار گیرند.

6. آن را ایمن نگه دارید. آن را در یک محفظه خالی حمل کنید. آن را نکوبید یا رها نکنید یا چیزهایی را روی آن قرار ندهید – حتی اگر یک لپ‌تاپ «سخت» دارید، آن قسمت‌های ریز زیر کیس فوق‌العاده ناهموار نیستند. و لپ تاپ باز خود را کنار صفحه نمایش آن حمل نکنید. آن لولاها برای تحمل وزن زیاد ساخته نشده بودند.

7. سیم لپ تاپ را در حالت خوب نگه دارید. به راحتی می توان فراموش کرد که با سیم برق خود با مهربانی رفتار کنید. ما همیشه آنها را جمع می کنیم و در جیب های کناری فرو می کنیم. اما اتصالات و اتصالات می توانند به راحتی آسیب ببینند. بنابراین به سمت آنها نروید، آنها را به اطراف نکوبید یا آنها را به گونه ای خم نکنید که قرار نبود خم شوند. همچنین در صورت امکان از محافظ برق استفاده کنید. برای فهمیدن دلیل این امر فقط یک افزایش شدید قدرت لازم است.

8. هنگامی که از آن استفاده می کنید، آن را به طور مداوم روشن نگه دارید. هر بار که کامپیوتر خود را روشن می کنید، کمی به آن استرس وارد می کنید. برای کاهش فرسودگی سخت‌افزارتان، اگر در طول روز یا حتی گاهی اوقات از آن استفاده می‌کنید، آن را در تمام روز روشن بگذارید – به روشن و خاموش کردن آن ادامه ندهید. یک بار در روز خوب است. اگر برای مدتی از آن استفاده نمی کنید، حتما آن را خاموش کنید، ببندید و در جای خنک قرار دهید.

9. به تصحیح مشکلاتی که در طول مسیر پیش می آید ادامه دهید. آیا چیزی در مورد رایانه شما متفاوت به نظر می رسد؟ آیا رفتار عجیبی دارد؟ به آرامی؟ فقط سنجاب ساده؟ سپس با پشتیبانی فنی صحبت کنید یا آن را تعمیر کنید. مشکلات به ندرت به خودی خود بهتر می شوند و نادیده گرفتن مشکلات کوچک می تواند منجر به مشکلات بزرگتر شود. شاید حتی در بدترین زمان ممکن.

10. در صورت امکان لپ تاپ خود را به یک محافظ برق با کیفیت بالا وصل کنید. یک نسخه قابل حمل را برای زمانی که باید از محافظ برق معمولی خود روشن کنید، انتخاب کنید. یک موج واقعاً می تواند لپ تاپ شما – یا مودم و روتر شما را نیز سرخ کند.

چقدر زمان لازم است تا به این 10 نکته پایبند باشیم؟ به سختی! آن ها فقط عادات خوبی هستند که می توانند باعث دوام کامپیوتر شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا