هنری

کتاب های مهم طراحی گرافیک برای خواندن

1. کتاب فرم کتاب، اثر سارا دی بانت و فریزر موگریج

با یک هدف تحلیلی روشن، این کتاب که توسط سارا دی بانت و فریزر موگریج ویرایش شده است، مجموعه ای از مقالات در مورد تاریخچه و نتایج احتمالی آینده را برای قالبی که امروزه به عنوان یک کتاب می شناسیم، گرد هم آورده است.

خواندن این کتاب برای کسانی که علاقه مند به درک بهتر از آینده کتاب ها هستند، ضروری است، با فهرستی از نویسندگان مشارکت کننده از نظریه پردازان گرفته تا طراحان و مورخان – از جمله کریسی چارلتون، کاترین دو اسمت، جیمز گوگین، جنی انکویست، رولاند فروه، کورینا نوینشواندر، سارا گوتلیب، ریچارد هالیس و آرماند میویس.

2. هنر نگاه به پهلو، اثر آلن فلچر

این کتاب نشان دهنده طراح معروف بریتانیایی آلن فلچر به دنیا است. در این کتاب در بیش از 70 فصل به توضیح وتفضیل رویکر آلن فلچر به سفید، تایپوگرافی، رنگ و تصویر روشن اشاره می کند.

این کتاب درس هایی زیای به شما می دهد این طرح بریتانیایی موضوعات مهمی مانند ادراک، رنگ، تایپوگرافی، زیبایی شناسی، تناسب، سبک و خلاقیت، در میان حوزه های مختلف دیگری که فلچر در طرح های خود به آن پرداخته است را آموزش می دهد.

3. تمام قوانینی را که تا به حال در مورد طراحی گرافیک یاد گرفته اید فراموش کنید: از جمله قوانین موجود در این کتاب، نوشته باب گیل

باب گیل فرآیند خلاقانه و روش خاص خود را برای رویکرد به طراحی در این کتاب پارادایمیک به اشتراک می گذارد. او به دنبال راه حلی نیست، او هدفش دستیابی به راه درست چارچوب بندی یک مشکل گرافیکی است که باید حل شود.

این کتاب کوچک که به خاطر قلاب‌های بصری سرگرم‌کننده‌اش شناخته می‌شود، طراحی را به عنوان چیزی که پس از برقراری ارتباط اتفاق می‌افتد بررسی می‌کند و بر اهمیت مفهوم پشت هر اثر تأکید می‌کند.

4. ماده چاپی، اثر کارل مارتنز

کارل مارتنز، طراح مشهور هلندی، به لطف طیف وسیعی از آثارش، از طراحی تجاری گرفته تا آزمایش‌های کاوش در ساختارهای هندسی و جنبشی، یک چهره شناخته شده در طراحی گرافیک است.

با تکیه بر بیش از شصت سال تجربه – که در آن مارتنز انواع طرح ها را خلق کرد، با تایپوگرافی و رنگ بازی کرد تا ترکیب بندی هایی ایجاد کند که بین طراحی و هنر در نوسان است – این کتاب برای هر کسی که به دنبال درک نوآوری های مارتنز در دنیای طراحی است ضروری است.

5. دیوید کینگ: طراح، فعال، مورخ بصری، اثر ریک پوینور

کار دیوید کینگ، هنرمند بریتانیایی، با حرفه ای که شامل روزنامه نگاری، عکاسی، فعالیت و طراحی گرافیک بود، با تعهد او به عدالت اجتماعی و پروژه های شخصی او که به فضای سیاسی زمان خود می پرداخت، مشخص می شود.

کتاب طراح، فعال، مورخ بصری ریک پوینور به بررسی برخی از نمادین‌ترین آثار دوران حرفه‌ای کینگ می‌پردازد، از جمله پروژه‌های سیاسی مانند پوسترهای ضد آپارتاید و ضد نازی‌ها، و جلد کتاب‌هایی درباره تاریخ کمونیست، در کنار جلد آلبوم‌های گروه‌هایی مانند The Who. و جیمی هندریکس

6. تاریخ بصری نوع، اثر پل مک نیل

تاریخ بصری نوع یک کتاب ضروری برای هر کسی است که به دنبال درک تکامل تایپوگرافی است. این کتاب که توسط هنرمند تجسمی پل مک نیل نوشته شده است، از قرن شانزدهم تا به امروز را در بر می گیرد و برخی از نمادین ترین حروف چاپی در دنیای طراحی را بررسی می کند.

این کتاب با بیش از 320 تایپ فیس که به ترتیب زمانی مرتب شده اند تا به درک تکامل آنها کمک کند، به تاریخچه هر یک و همچنین ویژگی های متمایزی که مشخصه هر خانواده است می پردازد.

7. 100 سفید، اثر کنیا هارا

به عنوان یک مفهوم، استفاده از رنگ سفید در طراحی تمایل به جذب رویکردهای متفاوتی دارد که (گاهی) می تواند متناقض باشد. برای برخی نشان دهنده خلایی است که باید پر شود، در حالی که برای برخی دیگر راهی برای برانگیختن سادگی یا ظرافت است.

با بازگشت به خاستگاه زیبایی شناسی ژاپنی – که مشخصه آن استفاده از رنگ سفید است که حول یک فلسفه فرهنگی کامل می چرخد – در این کتاب بعدی به وایت نوشته کنیا هارا، طراح گرافیک ژاپنی از خوانندگان دعوت می کند تا در استفاده از رنگ سفید در ترکیب بندی و ترکیب بندی تجدید نظر کنند. طرح. او نحوه آزمایش خود با سفیدپوستان، معنای آنها برای کارش و تأثیر آنها بر طراحی معاصر را به اشتراک می گذارد.

8. برنامه جدید برای طراحی گرافیک، توسط دیوید راینفورت

این کتاب برای هر کسی که به طراحی علاقه دارد بسیار مهم و ضروری است. کتاب برنامه جدید برای طراحی گرافیک توسط طراح برجسته آمریکایی دیوید رینفورت نوشته است. هدف کلی این کتاب آشنایی افراد با رشته گرافیک است و مفاهیم اصلی طراحی گرافیک را توضیح داده است. این کتاب به خوانندگان کمک می کند با دنیای طراحی گرافیک ارتباط برقرار کردنند و قدم در این دنیای پهناور بگذارند.

9. یادداشت هایی در مورد طراحی کتاب، اثر درک بردسال

کارنامه طراح سرمقاله مشهور بریتانیایی درک بردسال شامل پروژه‌هایی از ایجاد طرح‌های نمادین جلد کتاب برای جلدهای کاغذی پنگوئن تا کتاب‌های هنری باورنکردنی درباره آثار مارک روتکو و جورجیا اوکیف بوده است.

Birdsall در کتاب خود مهمترین آثار خود را مرور می کند. او با پوشش نزدیک به پنجاه کتابی که طراحی کرده است، فرآیند خلاقیت، نوآوری‌ها و موارد دیگر را به اشتراک می‌گذارد.

10. هنر طراحی گرافیک، اثر بردبری تامپسون

در نهایت یکی از محبوب ترین عناوین در بین طراحان گرافیک. اولین بار در سال 1988، هنر طراحی گرافیک، توسط طراح افسانه ای آمریکایی برادبری تامپسون منتشر شد، همچنان متنی ضروری برای آموزش نسل های جدید طراحان است.

در آن، شما در مورد فرآیند خلاقانه تامپسون، و همچنین روش‌های مختلف او، فلسفه در زمان طراحی، و مروری بر معرف‌ترین آثار او که در ایجاد یک سبک طراحی منحصربه‌فرد آمریکایی تعیین‌کننده بودند، خواهید آموخت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا