کسب و کار

چگونه می توانید یک کسب و کار اکوتوریسم با ارزش راه اندازی کنید؟

همه ما می دانیم که سفر به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. اگر یک متخصص گردشگری هستید یا مشتاق دیدن پیشرفت هستید، شاید در نظر داشته باشید که چگونه یک تجارت اکوتوریسم را راه اندازی کنید.

و به جای اینکه به سفر به عنوان یک آسیب برای کره زمین نگاه کنیم، اگر اکوتوریسم بتواند نیروی خوبی باشد چه؟

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Booking.com، 84 درصد از مسافران معتقدند سفر پایدار برای سلامت سیاره حیاتی است. بنابراین، با تعداد بیشتری از مهمانان که راه خود را به سمت تعطیلات زمین دوست‌تر می‌برند، اکوتوریسم برای ثبت مرحله بعدی مسافران با وجدان راه‌اندازی شده است.

آیا می دانستید که این بیماری همه گیر منجر به کاهش ۷ درصدی انتشار کربن شده است؟ با ادامه تغییرات آب و هوایی، UNTWO بیان می کند که انتشار کربن باید تا سال 2030 تا 50 درصد کاهش یابد تا اثرات منفی بیشتر زیست محیطی کاهش یابد.

بنابراین، چرا باید در یک تجارت اکوتوریسم سرمایه گذاری کنید؟

چرا اکوتوریسم را انتخاب کنید؟

جمعیت جهان در حال افزایش است و بیشتر مردم دوست دارند برای سفر مسیر های طولانی تر را طی کنند. این سفرهای معمولی باعث آسیب رساندن به محیط زیست می شود. این را کسانی که تور را ارائه می دهند حس می کنند.

ممکن است به عنوان یک راهنمای تور چگونه می توانم اثرات مخرب را کمتر کنم وبه سرسبز شدن زمین کمک کنم.

می توانید اکو توریسم را امتحان کنید. در این تورهای یادمیگیرد که چگونه با محیط زیست مسئولانه برخورد کنید و از آن محافظت کنید.

اغلب حول محور فعالیت های مبتنی بر طبیعت و ماجراجویی در فضای باز می چرخد. مهمانان ممکن است راحت تر به شرکت در فعالیت هایی که به جامعه اطراف کمک می کند سوق دهند.

به طور فزاینده ای آشکار می شود که طول عمر گردشگری به کاهش انتشار کربن بستگی دارد.

چند نمونه از اکوتوریسم

برای متخصصان گردشگری و بازدیدکنندگان، ارائه دهندگان اکوتوریسم فرصت های یادگیری عملی و تجربیات هدایت شده را ارائه می دهند.

بیشتر مشاغل اکوتوریسم عبارتند از:

  • آموزش و بینش نسبت به فرهنگ محلی
  • ابتکارات حفاظتی که از تنوع زیستی محیطی، دریایی و/یا حیات وحش محافظت می کند
  • فرصت هایی برای یادگیری و زندگی مانند یک محلی

اکوتوریسم به آخرین روند در دنیایی تبدیل شده است که در آن فعالیت ها و تورهای بی پایانی برای مهمانان وجود دارد که می توانند از بین آنها انتخاب کنند. و این بازدیدکنندگان اغلب اکوتوریسم را به عنوان یک فعالیت در فضای باز می دانند که آنها را به کاوش در محیط با تأثیر منفی کمی دعوت می کند.

اصول و قواعد اکوتوریسیم

1- ایجاد آگاهی برای احترام به محیط و فرهنگ افراد بومی

2- به حداقل رساندن اثرات مخرب فیزیکی، اجتماعی، رفتاری و روانی

3- ایجاد رونق اقتصادی برای افراد بومی

4- انتقال دانسته ها و تجربیات به افراد دیگر تا احساسات آن ها را نیز در برابر وضعیت سیاسی و اجتماعی مقاصد سفر خود بر انگیزند.

برای اینکه مسافران از سفرهای معمولی به اکوتوریسم تغییر مسیر دهند، نادیده گرفتن ارزش افزایش یافته تجارب باید سخت باشد. همانطور که اکوتوریسم را شروع می کنید، می خواهید گزینه های مختلفی را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی با برنامه های شما مطابقت دارد.

10 ایده کسب و کار اکوتوریسم

  • محل اقامت
  • تورهای دوچرخه سواری و پیاده روی
  • تجربیات آشپزی
  • ماجراهای کایاک
  • سفرهای پیاده روی و پیاده روی
  • تماشای نهنگ
  • سافاری ها
  • غواصی
  • بازدید از پناهگاه های حیوانات
  • گشت و گذار در طبیعت

چگونه یک کسب و کار اکوتوریسم راه اندازی کنیم

ایجاد یک تجارت اکوتوریسم نباید دلهره آور باشد. در واقع، وقتی به نحوه راه اندازی یک تجارت اکوتوریسم نگاه می کنید، ممکن است از فرهنگ ها و مناطق مختلف الهام بگیرید.

خوشبختانه، شما می توانید با مشاهده نحوه تعامل جوامع کوچکتر با چشم انداز محلی، منابع و حیات وحش بیاموزید.

یکی از حوزه های گردشگری که به شدت به مشارکت جامعه متکی است، گردشگری بومی است. رویکرد اکوتوریسم با رویکرد سه جانبه به منافع اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی ساکنان کمک می کند.

افزایش گردشگری مسئولانه به این معنی است که بازدیدکنندگان می توانند نقش خود را به عنوان بخشی از تصویر بزرگتر تشخیص دهند. معمولاً آموزش و تجربیات عملی در هم تنیده شده اند. به عنوان مثال، مهمانان ممکن است برای تماشای حیات وحش به یک منطقه دورافتاده سفر کنند و در عین حال درک بهتری از مقصد محلی به دست آورند.

ایده های ساده اکوتوریسم برای شروع:

  • گزینه های حمل و نقل جایگزین مانند دوچرخه سواری، اسکوتر و پیاده روی
  • به اشتراک گذاری گزینه های غذاخوری محلی و پایدار
  • بهبود روش های نگهداری و تعمیر با هدف کاهش ضایعات
  • نصب شیرهای آب قابل دسترس و تشویق مهمانان به آوردن بطری های قابل استفاده مجدد
  • استفاده از محصولات پاک کننده سازگار با محیط زیست

تجارب اکوتوریسم طوفان فکری

اگر رقیب چیزی شبیه به کسب و کار اکوتوریسم شما ارائه می دهد، راه اندازی یک فعالیت مکمل یا ترتیب دادن یک مشارکت را در نظر بگیرید.

اولین گام در ایجاد یک کسب و کار اکوتوریسم، ایده های همسو با اهداف شما است. به الهام خود متمایل شوید و به انبوهی از ایده ها و امکانات اجازه دهید تا شما را به سمت جایگاه بیشتری در بازار خود سوق دهند.

با دعوت از اعضای جامعه برای ایفای نقش به عنوان راهنما و قصه گو، پایه ای قوی برای کسب و کار سفرهای زیست محیطی خود ایجاد کنید. چه کسی بهتر از کسانی که در آنجا زندگی می کنند برای شروع گفتگو؟

از مشکل ها عبور کنید

انتخاب چیزی که باید ارائه دهید بستگی به مکانی دارد که در آن قرار دارید. فرض کنید به فکر ارائه ورزش های آبی و اجاره هستید، به راحتی به یک دریاچه یا مکان کنار اقیانوس نیاز دارید.

شاید به فکر ساختن اقامتگاه های بیابانی برای مهمانان هستید – به ملکی نیاز دارید که بتواند مهمانان را در محل اقامت دهد. یا شاید به حیات وحش یا جنگل‌های قدیمی علاقه دارید یا به مهمانان درباره تنوع زیستی چشم‌انداز اطراف آموزش می‌دهید.

ممکن است به دنبال ارائه اقامتگاه های بوم گردی در مقیاس کوچکتر یا تورهای پیاده روی کم تاثیر برای مهمانان خود باشید. و هر چه در مورد آنچه که به قلب شما نزدیک است وضوح بیشتری کسب کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که کسب و کار خود را از یک پایه محکم بسازید.

در نهایت، جهتی که انتخاب می‌کنید به چند عامل بستگی دارد – مانند علایق، بازار هدف و مجموعه مهارت‌های شما.

رقبای خود را بشناسید

اگر در حال ورود به یک بازار اشباع شده هستید، ممکن است برای شما سخت باشد که کسب و کار اکوتوریسم خود را در اطراف خود ایجاد کنید. این بدان معنانیست که اگر ایده ی نوعی داشته باشید موفق نشوید؛ فقط ممکن است به تلاش بیشتری برای ایجاد حرکت در تجارت اکوتوریسم شما نیاز داشته باشد.

تحقیقات بازار ایده های قیمت گذاری، روندها و فصلی بودن مربوط به منطقه خاص شما را ارائه می دهد. برای تبدیل شدن به یک اکو تور اپراتور، باید کمی تحقیق در صنعت خود انجام دهید و این احساس را ایجاد کنید که رقبا در گوشه و کنار بازار هستند.

شراکت ها را نادیده نگیرید

رقبای خود را به عنوان فرصت های بالقوه برای همکاری، پشتیبانی همتایان یا شراکت در نظر بگیرید. تحقیقات بازار به شما کمک می کند تا رقابت خود را کشف کنید، تقاضا را درک کنید و درک عمیق تری از دوام ایده کسب و کار اکوتوریسم خود ایجاد کنید.

انتخابی بودن در مورد مشاغل مشارکت محلی نشان می دهد که شما به عنوان یک شرکت چه کسی هستید. اگر آنها در فعالیت های غیراخلاقی شرکت کنند، ارتباط شما با آنها به عنوان مهر تایید عمل می کند. به همین دلیل است که بهتر است عاقلانه انتخاب کنید و مطمئن شوید که ارزش‌های اصلی آن‌ها با ارزش‌های شما هماهنگ است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا