فناوری و اینترنت

سال 2025 چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی‌های آینده‌پژوهان، همیشه اختراعات حواس‌انگیز مانند ماشین‌های پرنده و کنترل ذهن را تصور می‌کردند، اما با شیوع COVID-19، اکنون ممکن است در مسیری به سمت یک دولت مستبد جدید قرار بگیریم که از طریق فناوری دیجیتال اعمال می‌شود. متاورس فیس بوک در حال حاضر گواهی بر این است که چگونه بسیاری از جنبه های اجتماعی زندگی ممکن است دیگر نیازی به حضور فیزیکی شما نداشته باشند.

در دهه 1900 جان الفرث واتکینز آینده پژوهی شبکه های بی سیم، مترو های زیرزمینی و میوه های بزرگ را پیش بینی کرد. در دهه 1970، مشاور فناوری و آینده پژوه، آلوین تافلر، درباره ظهور مخرب رایانه هایی خبر داد که باعث ایجاد یک «جامعه دور ریخته‌شده» می شود، که در آن مردم تبدیل به مصرف کنندگان مضرری شدهه اند که به دنبال استفاده از وسایل یک بار مصرف و تأمین نیاز های خود به صورت موقت هستند که تمام این ها ناشی از مد روز خواهد بود. در دهه گذشته، isTargetBlank>Ray Kurzweil، آینده پژوه و نویسنده مشهور، پیش بینی می کند که تا سال 2029 پیوند اعضای بیونیک و هوش انسان مانند در ماشین ها خواهیم داشت.

اما پیش‌بینی‌هایی از آینده نیز اشتباه بوده است، زیرا افرادی که آینده را پیش‌بینی می‌کنند، طبیعتاً تغییراتی را در روان اجتماعی، مانند نقش‌های جنسیتی، در نظر نمی‌گیرند. در مقاله‌ای در سال 1966 به نام «آینده‌نگران» که توسط تایم منتشر شد، آینده‌نگران فکر کردند که خرید از راه دور تا سال 2000 هرگز اتفاق نخواهد افتاد، زیرا زنان «دوست دارند از خانه بیرون بروند». به همین ترتیب، isTargetBlank>در سال 2007، مدیر عامل مایکروسافت، استیو بالمر، گفت که “هیچ راهی وجود ندارد که آیفون سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورد”.

مجازی – همه چیز را می توان در آغوش گرفت

با تغییر ما به زندگی آنلاین در طول همه‌گیری، برنامه‌ها و ابزارهای جدید حتی سریع‌تر برای مقابله با شیوه جدید زندگی آنلاین ما ایجاد می‌شوند. مکان های کار در حال تنظیم مجدد هستند، بیشتر ما از خانه کار می کنیم، و ترتیبات زندگی و ساختارهای اجتماعی در حال تطبیق هستند. و با خودکار شدن بیشتر کارها و کارهای مشترک ما، اینترنت اشیا می تواند به طور چشمگیری تکامل یابد.

در حالی که برنامه‌های اجتماعی در ارتباط با جوامع راه دور و الهام‌بخش تغییرات از جهان گسترده‌تر باورنکردنی بوده‌اند، ابزارهای ارتباطی آنلاین نیز می‌توانند برای انتشار اطلاعات نادرست به عنوان سلاح استفاده شوند. بدون مقررات مناسب، فناوری آینده در یک دنیای کاملا مجازی نیز ممکن است جوامع آنلاین را تشویق کند تا جزیره ای تر شوند و تعصب و بیگانه هراسی را تحریک کنند.

https://jalebamooz.com/twitter/download-videos-from-twitter/

هوش مصنوعی می تواند زندگی برخی را بهبود بخشد و به برخی دیگر آسیب برساند

کار بیشتری توسط هوش مصنوعی انجام می شود، که می تواند به این معنی باشد که برخی از حرفه ها ممکن است با ماشین آلات جایگزین شوند.

در یک جامعه آینده‌نگر وابسته به ماشین‌ها، شرکت‌ها ممکن است کار بیشتری را به کمترین پیشنهاد در سطح جهانی واگذار کنند و رقابت اقتصادی شدیدتری را بین کشورها ایجاد کنند. در یک واقعیت جایگزین، واگذاری انجام وظایف روزانه به ماشین‌ها ممکن است به انسان‌ها انگیزه دهد که بر نوآوری علمی و اجتماعی تمرکز کنند، اما ممکن است واقعیت این نباشد. منبع

نوآوری می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد

داشتن ردپای کربن بالا ممکن است نهایت تقلب اجتماعی در سال 2025 باشد. با قوانین جدید اتحادیه اروپا برای انتشار آلایندگی خودرو برای سال 2025، روی آوردن به وسایل نقلیه الکتریکی، و تقاضای سنگین تر برای اقدامات اقلیمی جوانان ما، آینده سبزتر به نظر می رسد.

در حال حاضر دانشمدان به دنبال راهی برای جایگزینی همجوشی به جای شکافت برای تجزیه اتم ها هستند تا انرژی تولید کنند. اگر موفق شوند ما به انرژی نا محدود و پاک دست خواهیم یافت زباله تولید نمی کند و خطر چندانی برای محیط زیست ندارد. همجوشی که سوخت خود را از آب و نه از اورانیوم رادیواکتیو یا پلوتونیوم می گیرد، زباله های هسته ای درازمدت تولید نمی کند.

از این رو انتشار گازهای گلخانه ای و دی اکسید کربن در کارخانه های سیمان و فولاد که دلیل 20 درصد از کل گازهای مضرر هستند بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%AF%D8%A7%D8%B2_%DA%AF%D9%84%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C#:~:text=%DA%AF%D8%A7%D8%B2%20%DA%AF%D9%84%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C%20(%D8%A8%D9%87%20%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C%3A%20Greenhouse,%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A2%D9%86%20%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF.

یک ابزار جدید هوش مصنوعی، Carbon Re، قادر است بخش‌های کوچک داده‌های تولید را تجزیه و تحلیل کند و راه‌هایی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در طول فرآیند تولید توصیه کند. این کار را با مدلسازی محیط تولید و تشخیص فرآیند بهینه برای کمترین خروجی دی اکسید کربن و مصرف سوخت انجام می دهد.

اشاره ای کوتاه به چند اتفاق در سال 2025

1-تا سال 2025 کربن در زمین کمتر خواهد شد. بعد شیوع کرونا، سیاست کشورها به سمت کاهش کربن و حفظ سلامتی پیش می رود. آن ها سعی می کنند تا اهداف خود را بر روی صفر کردن انتشار کربن قرار دهند.

2- تا سال 2025 بهداشت و سلامتی رویکردی جدید و به سمت پیشگیری خواهد داشت. مردم سعی می کنند با استفاده از غذاهای سالم و بهتر کردن سبک زندگی خود از مبتلا شدن به بیماری های مختلف جلوگیری کنند.

3- درخواست برای دریافت هرچه سریعتر بسته ها بیشتر خواهد. با پیشرفت ربات ها و کمک هوش مصنوعی تا چند سال آینده می توان بسته ها را به وسلیه ربات ها سریعتر جابه جا کرد.

4- مرز بین فضای مجازی و فیزیکی از بین خواهد رفت. هوش مصنوعی با ایجاد ارتباط احساسی بین افراد حتی زمانی که از یکدیگر دور هستند مرزهای دنیای مجازی و فیزیکی را ازبین خواهد برد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا