اخبار داخلی

سفر به شمال در تابستان؛ چالوس، نوشهر، رامسر یا انزلی؟

اکنون که فصل تابستان شده است، بسیاری از افراد به فکر سفر به شمال هستند. سفر به شمال یکی از سفرهایی است که می تواند حال و هوای شما را عوض کند؛ فرقی هم نمی کند که شما به دریا علاقه دارید یا جنگل. در هر صورت می توانید از سفر به شمال لذت ببرید. یکی از دغدغه های افراد این است که به کدام شهر شمالی سفر کنند؛ چالوس، نوشهر، رامسر یا انزلی؟ هر کدام از این شهرها مزایای خاص خود را دارند. مثلاً با سفر به شهر انزلی می توانید با اجاره ویلا در ساحل قو انزلی جاباما چند روزی را به بهترین شکل ممکن بگذرانید و لذت ببرید. در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

سفر به شهرهای شمالی در تابستان

اگر قصد سفر به شهرهای شمالی ایران را داشته باشید، گزینه های مختلفی در دسترس شما است که می‌توانید هر یک از آن ها را برای سفر انتخاب کنید. در واقع شمال پر از شهرهایی است که سفر به هر یک از آن ها می تواند جذاب و لذت بخش باشد. البته در فصل تابستان که آب و هوا کمی نامساعد و گرم است، ممکن است کمی اذیت شوید. اما مناطقی در شمال وجود دارد که آب و هوای آن‌ها در تابستان هم بسیار دلپذیر است که این مسئله به واسطه ارتفاعی است که این مناطق نسبت به سطح دریا دارند. در شمال چند شهر وجود دارد که بسیار پرطرفدار است.

از مهم ترین شهرهایی که میزبان صدها هزار مسافر در سال هستند، می‌توان به چالوس، نوشهر، رامسر و انزلی اشاره کرد. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که مناطق اشاره شده را در نظر دارید و می‌خواهید به آن ها سفر کنید، شاید این سوال پیش بیاید که کدام یک از شهرها برای سفر بهتر است. اگر زمان کافی داشته باشید که می توانید برای سفر به همه آن ها برنامه ریزی کنید اما اگر زمان شما کافی نباشد، باید بین این شهرها یکی را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به بررسی سفر به شهرهایی که نام بردیم، بپردازیم

سفر به شهر رامسر

رامسر یکی از شهرهایی است که سفر به آن می تواند برای شما لذت بخش و فراموش نشدنی باشد! در واقع رامسر یکی از شهرهای استان مازندران است که در آن می توانید به سفر و خوش گذرانی بپردازید. یکی از مهم ترین ویژگی‌های رامسر این است که در آن جنگل و دریا به صورت هم زمان وجود دارد. بنابراین اگر بین این موضوع مانده اید که به جنگل سفر کنید یا دریا، می توانید رامسر را انتخاب کنید و به صورت هم زمان به هر دوی آن ها دسترسی داشته باشید. رامسر به عروس شهرهای مازندران معروف است و تقریباً در تمام فصل های سال میزبان تعداد زیادی گردشگر است.

رامسر شهری است که در آن پر از جاهای دیدنی است و شما می توانید چند روزی را در آن به تفریح و گردش بپردازید. از مهم ترین جاهایی که در رامسر وجود دارد، می توان به جواهرده آن اشاره کرد. جواهرده نام روستایی در نزدیکی رامسر است که با توجه به قرار گرفتن در ارتفاعات آب و هوای بسیار دلچسب و بی نظیری در فصل تابستان دارد. همچنین جاذبه های توریستی دیگری نظیر تله کابین رامسر هم وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. با اجاره ویلا استخردار رامسر جاباما می توانید چند روزی را در این شهر بمانید و لذت ببرید.

سفر به شهر نوشهر

یکی دیگر از شهرهای بسیار جذاب و دیدنی شمال، نوشهر است. نوشهر در واقع بندری در شمال است که در کنار دریا قرار دارد. نوشهر در استان مازندران قرار گرفته است و اگر از افرادی هستید که به جاهای کوهستانی و جنگلی علاقه دارید، نوشهر گزینه مناسبی است. چرا که نوشهر از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به جنگل ها متصل شده است و شما می توانید به صورت هم زمان از دریا و جنگل این شهر لذت ببرید. دسترسی به نوشهر برای تهرانی ها هم خیلی سخت نیست و با توجه به نزدیک بودن این دو شهر به هم، هم وطنان در پایتخت نوشهر را برای سفر انتخاب می کنند.

نوشهری شهری است که طبیعت بسیار جذابی دارد و طبیعت گردان و علاقه مندان به گردشگری نوشهر را انتخاب می کنند. در واقع این شهر به قدری زیبا و دیدنی است که تجربه ای تکرار نشدنی برای شما ایجاد می کند و می‌توانید از بودن در آن لذت ببرید. آب و هوای این شهر بسیار تمیز است و شما هرگز دود و آلودگی را در آن نخواهید دید. همچنین در فصل زمستان شهری بارانی محسوب می شود و در تابستان هم هوای آن مرطوب و شرجی است.

سفر به شهر چالوس

یکی دیگر از شهرهایی که هنگام سفر به شمال ممکن است در نظر داشته باشید، چالوس است. در مورد زیبایی و سرسبزی چالوس همه ما چیزهایی شنیده ایم! حتی هنگامی که قصد سفر به چالوس را دارید، زیبایی این شهر از همان جاده چالوس مشخص است و نیازی به تعریف ندارد. چالوس شهری است که اقلیم های متفاوتی دارد و در آن می توانید کوه و دریا را مشاهده کنید. در تمام فصل های سال شاهد باران در این شهر هستید و به همین دلیل، آب و هوای شرجی دارد. با وجود آن که این شهر در نزدیکی دریا قرار دارد، اما به ندرت در آن شاهد بارش برف خواهید بود.

اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، پیشنهاد می کنیم ویلا رزرو کنید! با اجاره ویلا در چالوس می توانید جذابیت سفر خود را چند برابر کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. در چالوس ویلاهای مختلفی وجود دارد که بستگی به بودجه و سلیقه خود می توانید آنها را رزرو کنید! از ویلاهای لب دریا گرفته تا ویلاهای لاکچری و استخردار. می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آن ها را رزرو کنید و سفری لذت بخش داشته باشید.

سفر به شهر انزلی

یکی دیگر از شهرهایی که بین گزینه های شما وجود دارد، شهر انزلی است. بندر انزلی یکی از شهرهای محبوب شمالی به حساب می آید که جالب است بدانید قدمت این شهر هم طولانی است. این شهر از زمان های گذشته پلی بین ایران و کشورهای اروپایی بوده است تا بتوانند حمل و نقل دریایی انجام دهند. این شهر دارای 44 کیلومتر نوار دریایی است و همین مسئله به جذابیت این شهر اضافه کرده است. انزلی از شهرهایی است که در اکثر روزهای سال گرم و مرطوب است! به خصوص در تابستان. جالب است بدانید که بندر انزلی حدوداً نصف روزهای سال ابری است و به علت بارش فراوان باران به عنوان شهر باران شناخته می شود.

اگر قصد سفر به شهرهای شمالی ایران را دارید، پیشنهاد می کنیم از طریق جاباما اقامتگاه خود را رزرو کنید! فرقی نمی کند که قصد سفر به کدام شهر شمالی را دارید، جاباما در هر شهری صدها اقامتگاه در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید اطلاعات و تصاویر واقعی هر اقامتگاه را در صفحه مربوط به آن مشاهده کنید. پس از دیدن تصاویر و اطلاعات هر اقامتگاه، در صورتی که مورد پسند شما واقع شود می توانید آن را رزرو کنید. رزرو هم به صورت کاملاً آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری شما برای رزرو خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا