اخبار جالب

4 خبر خوب در سال 2022

1.پنج تا از قدرتمندترین کشورهای جهان توافقنامه ای نادر برای اجتناب از جنگ هسته ای و تلاش برای از بین بردن کامل سلاح های هسته ای امضا کردند.

پنج تا از قدرتمندترین کشورهای جهان به تازگی یک تعهد نادر برای اجتناب از جنگ هسته ای منتشر کردند – تلاش برای خلع سلاح و “هدف نهایی جهانی بدون سلاح هسته ای با امنیت کامل برای همه”.

چین، روسیه، بریتانیا، ایالات متحده و فرانسه بیانیه مشترکی منتشر کردند که در آن توافق کردند که “هیچکس نمی تواند در جنگ هسته ای پیروز شود.”

در این بیانیه آمده است: «ما تأیید می‌کنیم که در جنگ هسته‌ای نمی‌توان پیروز شد و هرگز نباید در آن جنگید». تمام دنیا.

جشن گرفتن این خبر دشوار به نظر می‌رسد، زیرا آرزو می‌کنیم که می‌توانستیم همین الان (یا مثل دیروز) کل جهان را از شر سلاح‌های هسته‌ای خلاص کنیم. با این وجود، این گام مهمی به سوی صلح در سراسر جهان و به سوی جهانی بدون سلاح های هسته ای – و به طور کلی بدون جنگ است.

بگذارید این خبر خوب الهام بخش کار پر از صلح شما در آینده باشد.

2.برنامه واکسیناسیون جهانی COVAX به نقطه عطف تحویل یک میلیاردمین واکسن COVID-19 خود رسید.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، برنامه اشتراک واکسن تحت حمایت سازمان ملل، COVAX رسما بیش از 1 میلیارد دوز را به کشورهای فقیرتر در سراسر جهان تحویل داد. این برنامه پس از تحویل یک محموله 1.1 میلیون دوز واکسن به رواندا در 15 ژانویه به نقطه عطف خود رسید.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای گفت: برنامه COVAX تاکنون واکسن‌هایی را به 144 کشور تحویل داده است، “اما کارهایی که در این نقطه عطف انجام شده است تنها یادآوری از کار باقی مانده است.”

در حالی که این یک نقطه عطف باورنکردنی برای جشن گرفتن است، ما باید تجهیز برنامه COVAX به واکسن‌های مورد نیاز را در اولویت قرار دهیم. سازمان جهانی بهداشت گزارش می دهد که 36 کشور از 194 کشور عضو آن کمتر از 10 درصد جمعیت خود را واکسینه کرده اند، 88 کشور کمتر از 40 درصد را واکسینه کرده اند.

خبرهای خوبی برای گزارش در آن جبهه نیز وجود دارد. GAVI، آژانس ناظر بر برنامه توزیع جهانی واکسن COVAX، برنامه‌های خود را برای تحویل یک میلیارد واکسن در نیمی از زمانی که برای رسیدن به نقطه عطف 1 میلیارد دوز صرف می‌کرد، اعلام کرد.

3.نهنگ‌های گوژپشت که زمانی در معرض خطر انقراض بودند، به لطف تلاش‌های حفاظتی در سطح جهان در حال افزایش هستند

به گفته ائتلاف گونه های در معرض خطر، نهنگ های گوژپشت تقریباً به طور کامل توسط صید تجاری نهنگ در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم از بین رفتند و یکی از اولین گونه هایی بودند که تحت قانون گونه های در خطر انقراض و قانون حفاظت از پستانداران دریایی در سال 1970 تحت حمایت فدرال قرار گرفتند.

با این حال، به دلیل تلاش‌های شگفت‌انگیز حفاظتی جهانی، جمعیت فعلی جهانی نهنگ‌های گوژپشت از نقطه پایین 10000 به نزدیک به 80000 تا سال 2022 بازگشته است.

در حالی که تعدادی از جمعیت های گوژپشت در مناطقی از جهان هنوز به عنوان در معرض خطر قرار دارند، این کنه رو به بالا نویدی باورنکردنی برای تلاش های مداوم حفاظتی را نشان می دهد.

523 هکتار از جنگل قرمز کالیفرنیا به تازگی به گروهی از قبایل بومی آمریکا بازگردانده شد

پس از خرید زمین در جولای 2020، Save the Redwoods League به طور رسمی مالکیت 523 هکتار جنگل قرمز در کالیفرنیا را به گروهی از 10 قبیله بومی منتقل کرد.

همانطور که توسط NPR گزارش شده است، سازمان Save the Redwoods این زمین را به شورای بیابان بین قبیله ای سینکیون، گروهی متشکل از 10 کشور قبیله ای کالیفرنیای شمالی که بر حفاظت از محیط زیست و فرهنگی متمرکز شده اند، اهدا کرد.

اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنگل به «Tc’ih-Léh-Dûñ» – که در زبان سینکیون به معنای «محل دویدن ماهی» است – به عنوان «اقدامی برای توانمندسازی فرهنگی و جشن تاب‌آوری بومی‌ها» تغییر نام خواهد داد.

خرید زمین توسط لیگ به مبلغ 3.55 میلیون دلار به طور کامل توسط Pacific Gas & Electric که پشت آتش سوزی های متعدد در منطقه بوده است، تامین شده است. PG&E همچنین یک وقف 1.13 میلیون دلاری برای حمایت از سرپرستی مستمر منطقه کمک کرد.

Tc’ih-Léh-Dûñ خانه درختان باستانی است، از جمله 200 هکتار درخت سرخ کهنسال، بخش های مهم آبی، و انواع گونه های در خطر انقراض.

سام هودر، ساکن و مدیر اجرایی لیگ نجات ردوودز، گفت: “ما معتقدیم بهترین راه برای حفاظت و بهبود دائمی این سرزمین از طریق سرپرستی قبیله ای است.” “در این فرآیند، ما فرصتی برای بازگرداندن تعادل در اکوسیستم و جوامع مرتبط با آن داریم و در عین حال سرعت و مقیاس حفاظت از جنگل‌های قرمز چوب کالیفرنیا را تسریع می‌کنیم.”

1.وزارت کشور دو قرارداد اجاره معدن در نزدیکی آب های مرزی مینه سوتا – پربازدیدترین منطقه بیابانی در ایالات متحده – لغو کرد.

خبر خوب برای حفظ پربازدیدترین منطقه بیابانی در ایالات متحده! وزارت کشور ایالات متحده دو اجاره نامه معدنی مضر را در نزدیکی منطقه وحشی کانو منطقه مرزی واترز مینه سوتا لغو کرد.

دب هالند، وزیر کشور در بیانیه ای با اعلام این تصمیم گفت: «وزارت کشور تعهدات ما را برای مراقبت از زمین ها و آب های عمومی به نمایندگی از همه آمریکایی ها جدی می گیرد». “ما باید در نحوه اعمال شرایط اجاره ثابت باشیم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ مستأجری از رفتار خاصی برخوردار نیست.”

قراردادهای اجاره تحت دولت ترامپ به طور “نادرست” تمدید شدند و مقررات وزارتخانه را با “سفارشی کردن شرایط اجاره به طور خاص برای فلزات دوقلو” نقض کردند.

به دلیل تلاش های خستگی ناپذیر محیط بانان، فعالان و مقامات منتخب که اجاره نامه ها را به چالش کشیدند، می توانیم خبرهای خوبی را جشن بگیریم.

بتی مک کولوم نماینده مجلس در بیانیه‌ای گفت: «برخی مکان‌ها برای من خیلی خاص هستند و این وظیفه ماست که مطمئن شویم این زمین‌ها و آب‌های ارزشمند و منحصربه‌فرد برای نسل‌های آینده دست نخورده باقی می‌مانند».

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا