اخبار جالب

خبرهای خوشحال کننده در سال 2020

1) انرژی های تجدیدپذیر یک سال رکورد داشتند

تقاضا برای انرژی های تجدیدپذیر قبل از همه گیری در حال رشد بود و در طول سال 2020 ثابت ماند. پیشرفت در فناوری سبز به سرعت هزینه های باد و خورشید را کاهش داد و آنها را به شدت با سوخت های فسیلی رقابت کرد. برای مثال، انرژی‌های تجدیدپذیر تقریباً نیمی از تولید برق بریتانیا را در سه ماه اول سال 2020 تشکیل می‌داد، به‌عنوان مثال، با افزایش انرژی بادی که به ثبت رکورد جدیدی برای انرژی پاک کمک کرد. سپس در آوریل، بریتانیا رکوردهای بدون تولید برق با سوخت زغال سنگ را برای طولانی‌ترین دوره از زمان انقلاب صنعتی شکست.

براساس گذارهایی از بریتیش پترولیوم منتشر شده تقاضا برای نفت در سال های اخیر بسیار کاهش یافته و کشور های توسعه یافته به سمت استفاده از انرژی سبز در حال حرکت هستند. این روزا بیشتر کشور ها اهداف خود کاهش تولید کربن معرفی کردند و برخی می خواهند تولید کربن را به صفر برسانند به طوری که اروپا در سال 2020 وعده توقف برای حفاری کشف نفت را دارد. در اقدامی که صلح سبز به عنوان «لحظه آبخیز» توصیف کرد، دانمارک در دسامبر اعلام کرد که تمام مجوزهای آینده برای اکتشاف نفت و گاز در دریای شمال و فاز آن را لغو خواهد کرد. تولید موجود تا سال 2050 به پایان برسد.

انرژی های تجدید پذیر یکی از بهترین منابع انرژی برای آینده است. سرمایه گذران زیادی بر روی این منابع سرمایه گذاری کرده اند زیرا آینده از آن این منابع انرژی است.

https://www.energy.gov/clean-energy

2) مردم بیش از هر زمان دیگری به برق دسترسی داشتند

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA) که در ماه اکتبر منتشر شد، تلاش ها برای بهبود دسترسی به برق در کشورهای در حال توسعه به ثمر نشسته است. این نشان داد که تعداد افراد بدون برق از تقریباً 860 میلیون نفر در سال 2018 به 770 میلیون نفر در سال 2019 کاهش یافته است که آژانس بین المللی انرژی ادعا می کند که این رقم یک رکورد کم است. کارشناسان خاطرنشان کردند که پروژه‌های برق در هند و برخی از کشورهای آفریقایی میلیون‌ها نفر را به شبکه متصل کرده‌اند و پیشرفت باید در سراسر همه‌گیری و پس از همه‌گیری نیز حفظ شود.

3) بازگردانی و معرفی مجدد گونه ها موفقیت آمیز بود

با استقبال گسترده‌تر از این مفهوم، اخبار مثبتی در مورد بازگرداندن و معرفی گونه‌های مختلف در سال 2020 وجود داشت. آنها هزاران سال است که در کشور پرسه نمی‌زنند، اما گاو کوهان دار آماده بازگشت به جنگل‌های انگلیسی به عنوان بخشی از یک پوند است. پروژه بازگردانی 1 متری در Blean Woods، کنت، در ماه جولای فاش شد. به گفته حافظان محیط زیست، گله ای از گاومیش کوهان دار اروپایی تا بهار 2022 در خانه جدید خود خواهند بود. این نژاد نزدیک‌ترین موجود زنده نسبت به گاومیش کوهان دار باستانی استپ است و با زیستگاه‌های جنگلی مهندسی پروانه‌ها، سوسک‌ها و سایر گونه‌ها با قطع درختان و ایجاد اختلال در زمین نسبت داده می‌شود.

در جاهای دیگر در بریتانیا، پروژه‌هایی برای معرفی مجدد بیس‌ها، عقاب‌های دم سفید، بادبادک‌های قرمز و پلیکان عظیم دالماسی برای به‌روزرسانی‌های هیجان‌انگیز ساخته شده‌اند. داوطلبان برای مراقبت از درختان جوان به عنوان بخشی از یک پروژه بازگردانی در ارتفاعات اسکاتلند وارد عمل شدند. پروژه های احیای رودخانه به موفقیت هایی اشاره کردند. مرغ هریرها بهترین سال تولید مثل خود را در انگلستان برای نزدیک به دو دهه تجربه کردند. Rewilding بریتانیا نقشه راه جنگل‌سازی را منتشر کرد و پروژه جدیدی برای راه‌اندازی شبکه Rewilding یکی از مواردی است که باید در سال 2021 تماشا کرد. بیشتر از این، سیاهگوش ایبری پس از تلاش‌ها برای نجات آن – در معرض خطر انقراض گربه‌سانان جهان – و گاومیش کوهان دار اروپایی – همان گونه است که در حال بهبود است. گونه هایی که به کنت می آیند – از آستانه انقراض عقب نشینی کردند.

https://salemziba.com/skin-hari-beauty/anti-head-louse-shampoos/

4) آفریقا عاری از فلج اطفال وحشی اعلام شد

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی منطقه آفریقا بعد از سال ها تلاش و دهه ها ابتکار برای ریشه کنی فلج اطفال وحشی بالاخره عاری از فلج اطفال وحشی اعلام شد. یک گروه که توسط سازمان بهداشت جهانی به آفریقا فرستاده شده بودند بعد از کار و تلاش فراوان و از بین بردن آخرین نشانه های این بیماری در نیجریه توانستند اعلام کنند که این بیماری به طور کلی در این قاره از بین رفت.

فلج اطفال معمولاً کودکان زیر پنج سال را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند منجر به فلج و گاهی حتی مرگ شود. هیچ درمانی وجود ندارد، اما واکسن فلج اطفال ایمن سازی مادام العمر را ارائه می دهد. در سال 1996، حدود 75000 کودک در آفریقا بر اثر فلج اطفال وحشی فلج شدند که باعث شد یک برنامه واکسیناسیون توسط نلسون ماندلا راه اندازی شود. با این حال، این ویروس در نیجریه که کمتر از یک دهه پیش حدود نیمی از مرگ و میرهای جهانی فلج اطفال را به خود اختصاص داده بود، وجود داشت. دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، طی سخنانی در سال 2020، ریشه کن کردن فلج اطفال وحشی در آفریقا را به عنوان “پیروزی سلامت عمومی” توصیف کرد. رفرنس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا