اخبار جالب

اخبار برتر فوریه 2022

هر ماه اخبار را دنبال می کنیم و مرتبط ترین داستان ها را برای صاحبان مشاغل به اشتراک می گذاریم.

در فوریه، تیتر خبرها البته تحت سلطه حمله روسیه به اوکراین بود، اما خارج از آن، پایداری، کووید-19، امنیت داده ها و بخش خودرو بیشترین موضوعات گزارش شده ما بودند.

پایداری

در اواخر ماه، یک گزارش مهم سازمان ملل در مورد تأثیر تغییرات آب و هوا بر اکوسیستم‌های ما منتشر شد که بر نیاز فوری برای سازگاری تأکید کرد – به عنوان مثال. آماده شدن برای پیامدهای ویرانگر و اجتناب ناپذیر. خلاصه را می توان در اینجا یافت.

یک معاهده تاریخی برای مقابله با ضایعات پلاستیکی توسط بیش از 100 کشور به توافق رسیدند، اما تولیدکنندگان مهمی مانند ایالات متحده آمریکا و چین هنوز نتوانستند متعهد شوند. گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نشان داد که در سال 2019 460 میلیون تن پلاستیک استفاده شده است و مرکز تاب آوری استکهلم گفت که تأثیر زباله های شیمیایی و پلاستیکی به اندازه ای بزرگ است که بر عملکردهای حیاتی سیاره زمین و سیستم های آن تأثیر بگذارد.

در جاهای دیگر، دانشمندان در بریتانیا رکورد تولید انرژی همجوشی و سرمایه گذاری در مزرعه بادی را به رشد خود ادامه دادند.

ما چندین قطعه جدید از محتوای MPA را در مورد پایداری در فوریه به اشتراک گذاشتیم، از جمله:

با تقویت وبلاگ اعتبار سبز آن، ارزش کسب و کار خود را افزایش دهید

چگونه یک ویدیوی استراتژی پایدار بسازیم

کووید 19

دو سال پس از شیوع کووید-19، سرانجام سازمان بهداشت جهانی خبرهای خوبی برای به اشتراک گذاشتن داشت که پیش‌بینی می‌کرد به دلیل نرخ بالای واکسیناسیون، Omicron یک نوع خفیف‌تر و پایان آن، وارد یک «دوره طولانی آرامش» می‌شویم. از زمستان

در بریتانیا، نخست وزیر بوریس جانسون اعلام کرد که قرنطینه شدن دیگر یک الزام قانونی برای کسانی که آزمایش کووید-19 مثبت دارند، نیست، در حالی که در چین دانشمندان اعلام کردند که آزمایش جدیدی ساخته شده است که می تواند در عرض چهار دقیقه نتیجه دهد.

نتایج مالی تولیدکنندگان کلیدی واکسن AstraZeneca و Pfizer نیز در ماه فوریه منتشر شد که اولی بیان کرد که علیرغم افزایش درآمد، سود متضرر شده است و دومی گزارش دو برابری سود سالانه را گزارش کرده است.

از کسب‌وکارهای بریتانیا خواسته شد برای کمک‌های حمایتی Covid-19 که هنوز از طریق شوراها برای مشاغل محلی در دسترس است، درخواست دهند. به ویژه بودجه برای مهمان نوازی و اوقات فراغت هنوز برای مشاغلی که در تلاش برای بهبود هستند وجود دارد.

امنیت داده ها

در حالی که متا تلاش های خود را برای ایجاد متاورژن مجازی فراگیر خود صحبت می کرد، موضوع انتقال داده های اروپا به ایالات متحده همچنان باعث ایجاد شک و تردید در آینده برنامه هایش می شد.

در واقع، تغییرات پیشنهادی برای رسیدگی به مسائل حریم خصوصی مشتری توسط گوگل توسط بریتانیا در ماه فوریه پذیرفته شد و تحلیلگران به استارت‌آپ‌ها هشدار دادند که «گوگل نباشند»، زیرا اقدامات اولیه آن همچنان زیر سؤال است.

تویوتا همچنین مجبور شد در ماه فوریه فعالیت در یکی از کارخانه های خود در ژاپن را به دلیل یک حمله سایبری گزارش شده که بر تولید 13000 خودرو تأثیر گذاشته است، متوقف کند.

اخبار خودرو

خودروهای هیبریدی و الکتریکی تقریباً هر روز در اخبار هستند زیرا تقاضا برای راه حل های حمل و نقل پایدارتر افزایش می یابد.

انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد که فروش هیبریدی به نقطه عطفی رسیده است که سهم بازار خودروهای دیزلی را به خود اختصاص داده است، به طوری که خودروهای هیبریدی خودشارژ نزدیک به 20 درصد از خودروهای سواری جدید ثبت شده در سراسر 27 کشور اتحادیه اروپا در سال 2021 را تشکیل می دهند – از 11.9 افزایش یافته است. درصد در سال 2020

فولکس واگن اعلام کرد که به دنبال آن است تا نام تجاری لوکس پورشه را برای تامین مالی انتقال خود به سمت خودروهای برقی در لیست قرار دهد و تویوتا نیز برنامه هایی برای تغییر تجارت خود با تقسیم به دو شرکت و جداسازی بخش دستگاه های خود منتشر کرد.

این اقدام در تلاشی برای تقویت عملکرد سهام و تسریع تصمیم‌گیری در بازوی نیمه‌رسانا است، که ممکن است برای برخی از تولیدکنندگانی که هنوز مشکلات زنجیره تامین را تجربه می‌کنند تسکین دهد. فورد اعلام کرد که سود Q4 به دلیل کمبود سهام و هزینه های بالای کالاها تحت تاثیر قرار گرفته است. نیسان با وجود کمبودهایی که به ارقام تولید رسید، پیش بینی سود سالانه را افزایش داد. و تویوتا با وجود چالش‌های موجود در عرضه، دوباره پیش‌بینی خود را برای رسیدن به سود 6.8 میلیارد دلاری برای سه ماه منتهی به دسامبر شکست داد.

ما نمی‌توانیم بدون اینکه تسلا بخشی از این فضا را اشغال کند، بخش خودرو را پوشش دهیم، و در ماه فوریه شاهد اخباری درباره این برند بودیم، از گمانه‌زنی‌ها درباره کمپین خودروهای خودران تا فراخوان‌های انبوه برخی از خودروهای الکتریکی.

اقتصاد

تورم و نرخ های بهره به طور مداوم در اخبار در چند ماه گذشته بوده اند و ماه فوریه شاهد افزایش دیگری در نرخ های بهره برای کاهش آسیب هایی بود که تورم بالا در سراسر اقتصاد بریتانیا وارد می کند. هزینه‌های استقراض یک چهارم دیگر به 0.5 درصد افزایش یافت، سطح قبل از همه‌گیری – حرکتی که سیاست‌گذاران را دچار اختلاف کرد و برخی از آنها خواهان افزایش بیشتر به 0.75 درصد بودند.

تورم سالانه به بالاترین سطح از سال 1992 رسید و ONS همچنین اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده در ژانویه به 5.5 درصد رسید، سطحی که تقریباً در سه دهه گذشته مشاهده نشده است. ONS همچنین آمار جدیدی از رشد اقتصادی را در ماه فوریه منتشر کرد که نشان دهنده بازگشت مجدد از همه گیری بود. اقتصاد بریتانیا در سال گذشته 7.5 درصد رشد کرد که سریع‌ترین رشد از زمان شروع رکوردها در سال 1948 و پس از رکود 9.4 درصدی در سال 2020 بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا