آموزشهای روزانه

توصیه های رایگان برای داشتن زندگی سالم

چیزی که ما را از عمل به توصیه های گفته شده درباره عادت سالم زندگی باز می دارد این است که توصیه های سنتی برای سبک زندگی سالم، سلامت روانی و مالی را نادیده می گیرد. اگر در مورد پول استرس داشته باشید، سالم نخواهید شد. تاثیر الکل بر فشار خون

1. سلامت روان برای یک سبک زندگی سالم مهم است

وقت آن است که به درون خود نگاه کنید و سلامت روان خود را در اولویت قرار دهید. شما می توانید بدنی عالی، شغلی عالی و پول زیادی داشته باشید، اما بی توجهی به سلامت روان شما را از دستیابی به سبک زندگی سالم متعادلی که نیاز دارید باز می دارد. فواید تری فلوئوپرازین

در اینجا چند نکته برای دستیابی به این هدف وجود دارد.

1.1. اطراف خود را با افراد سالم احاطه کنید

این نکته نیاز به تأمل در مورد خود و افراد زندگی شما دارد. اگر می خواهید سبک زندگی سالم تری داشته باشید و سعی در ایجاد تغییرات دارید، ضروری است که افراد حاضر در زندگی شما را حمایت و تشویق کنند.

اگر دوستان یا خانواده ای دارید که به طور مشابه انگیزه دارند تا سبک زندگی سالم تری داشته باشند، سفر سرگرم کننده تر و راحت تر خواهد بود. از سوی دیگر، ممکن است مجبور شوید زمان کمتری را با افرادی بگذرانید که برای عادات سالم شما مضر هستند.

1.2. به افکار مثبت فکر کنید

وقتی تفکر مثبت را تمرین می کنید، افکار شما از کنترل خارج نمی شوند و باعث نگرانی دائمی در مورد آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد، نمی شوند. این عادت سبک زندگی سالم باعث خواب بهتر، عزت نفس بالاتر و ذهنیت آرام تر برای مقابله با هر چیزی می شود که پیش می آید. اگر متوجه شدید که زیاد نگران هستید، نفس عمیق بکشید و خوش بین بودن را به عادت تبدیل کنید.

1.3. علایق یا سرگرمی های خود را دنبال کنید

اجازه ندهید بهره وری زندگی شما را تسخیر کند! اگر سرگرمی یا علاقه ای دارید، آنها را دنبال کنید تا ذهنیت سالم تری داشته باشید و احساس کلی شادی داشته باشید.

اگر از خواندن یا آشپزی لذت می برید، بد نیست برای لذت بخوانید یا آشپزی کنید. لازم نیست همیشه مولد باشید یا به کار فکر کنید. روزانه مدتی را به فعالیت هایی اختصاص دهید که باعث شادی شما می شوند.

1.4. از درخواست کمک خجالتی نباشید

اگر دوران سختی را در زندگی خود سپری می کنید، از درخواست حمایت عاطفی خودداری نکنید. خواه اعضای خانواده، دوستان یا افراد حرفه ای باشند، می توانید عادات سبک زندگی سالم را با کمک دیگران بهبود بخشید. همه ما در مقطعی از زندگی خود به حمایت عاطفی نیاز داریم و درخواست کمک شرم ندارد.

اگر با افسردگی یا اضطراب دست و پنجه نرم می کنید، آن را پنهان نکنید. برای یافتن قدرت عاطفی و تعادل خود به دنبال کمک حرفه ای باشید.

2. مالی

2.1. برای درک امور مالی خود وقت بگذارید

وقت کمی صداقت است – آخرین باری که نشستید و امور مالی خود را برنامه ریزی کردید کی بود؟

عادات مالی سالم به ایجاد پایه و اساس مناسب برای بقیه عادات سبک زندگی سالم کمک می کند. از پس انداز پول و ایجاد اعتبار گرفته تا برنامه ریزی برای بازنشستگی یا دانشگاه، هر عادت مالی سالم پله ای است که به شما کمک می کند به عنوان یک فرد پیشرفت کنید.

اولین قدم برای ایجاد هر عادت مالی خوب، درک وضعیت مالی فعلی است. منابع درآمد شما چیست؟ مقدار ناخالص و خالص پولی که هر ماه به دست می آورید چقدر است؟ هزینه های ثابت و متغیر شما چیست؟

2.2. بودجه بسازید

بودجه بندی برای کنترل امور مالی و ایجاد عادات مالی سالم ضروری است. بودجه ماهانه مناسب به شما کمک می کند درآمد خود را پیش بینی کنید، هزینه ها را کنترل کنید و تصمیمات حیاتی زندگی مانند پس انداز برای بازنشستگی یا پرداخت بدهی وام دانشجویی بگیرید. یک بودجه سالم بر اساس سه اصل ساده بسازید

الف) کمتر از درآمد خود خرج کنید، ب) برای آینده برنامه ریزی کنید، ج)

مراقب عادات خرج کردن خود باشید. همانطور که در بالا ذکر شد، ورزش یا تغذیه سالم لازم نیست گران باشد. بودجه خود را متناسب با اهداف خود بسازید و به آن پایبند باشید.

3. همین حالا شروع کنید و به ایجاد عادات سالم جدید ادامه دهید

تقریباً یک راه سالم برای انجام تقریباً همه کارها وجود دارد، پس چرا شروع به تمرین عادت های سالمی نکنید که می توانند باعث افتخار شما شوند. با اضافه کردن عادات سبک زندگی سالم یکی یکی شروع کنید و ثابت قدم باشید. ممکن است مدتی طول بکشد، اما تغییرات سبک زندگی سالم می تواند زندگی شما را به سمت بهتر شدن تغییر دهد.

به یاد داشته باشید، لازم نیست این کار را یکباره انجام دهید! ایجاد تغییرات کوچک در سبک زندگی در طول زمان بهتر از انجام ندادن کاری است. سعی کنید با خوردن سبزیجات بیشتر، مدیتیشن به مدت 15 دقیقه یا نوشیدن آب به جای نوشابه، قدم های کودک را بردارید.

در نهایت، فراموش نکنید که به خودتان پاداش دهید! پس از رعایت این نکات به مدت یک یا دو هفته، با دوستان خود بیرون بروید و با چیزهای خوبی مانند سینما رفتن جشن بگیرید. سبک زندگی جدید سلامت جسمی، روانی و مالی را بهبود می بخشد، بنابراین از این سفر لذت ببرید و به آن ادامه دهید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا