آموزشهای روزانه

چگونه یک مقاله فنی بنویسیم که مردم بتوانند بخوانند

شما موضوع مقاله خود را دارید. جلوی کامپیوترتان می نشینید و انگشتانتان گیر می کنند، ویرایشگر کلمه می درخشد. چگونه شروع می کنید، چگونه آن مقاله را نوشته و تکمیل می کنید؟

اگر این شما هستید، پس من این مقاله را برای شما نوشتم. در این مقاله، من به شما نشان خواهم داد که چگونه یک مقاله فنی جذاب بنویسید که مردم بتوانند بخوانند.

همانطور که می‌بینید اگر تا آخر بخوانید، از تکنیک‌های شرح داده شده در اینجا برای نوشتن این مقاله استفاده کردم.

بدنه داستان را بیان می کند

در بدن، شما هدف مقاله خود را برآورده می کنید. اینجا جایی است که درباره موضوع به طور طولانی بحث می کنید و تعامل واقعی را انجام می دهید. بدنه مقاله شما جایی است که علاقه، تعامل و خوانایی ایجاد می کنید.

مهم است که بدنه مقاله خود را نیز ساختار دهید

موضوع شما شامل موضوعات و موضوعات مختلفی است که در مورد آنها می نویسید. این موضوعات هستند که کل بدنه مقاله را تشکیل می دهند. برای ایجاد جریان و درک پیام خود، ایده های خود را در مراحل و بخش های منطقی ساختار دهید. سپس روی هر بخش بنویسید و آنها را با هم به ایده موضوع کلی پیوند دهید.

بدن بخش اصلی مقاله است و همانطور که قبلاً اشاره کردم، جایی است که شما پیام خود را منتقل می کنید. ایجاد تعامل با نوشته خود و اطمینان از خوانایی در اینجا مهم است. در زیر کارهایی که باید انجام دهید آورده شده است.

از استفاده از اصطلاحات خاص خودداری کنید. اگر باید از هر کلمه فنی استفاده کنید، بلافاصله آنها را استفاده کنید، حتما آنها را توضیح دهید. تصور نکنید که خوانندگان شما آن را می دانند (حتی اگر بدانند).

همیشه تمام کلمات اختصاری را با معنی آنها دنبال کنید. اگر یک مخفف خاص بارها استفاده می شود، در اولین بار استفاده از آن، معنای آن را بیان کنید.

از پاراگراف های بسیار کوتاه استفاده کنید. هر پاراگراف نباید بیش از سه جمله داشته باشد.

از نمودارهای تصویری زیادی برای توضیح نکات خود استفاده کنید. محتوای بصری معانی و پیام ها را سریعتر از متن منتقل می کند.

پایان با یک نتیجه گیری جذاب.

اگر بازی Mortal Kombat را بازی کرده باشید، موافقید که حرکت پایانی همیشه جذاب ترین حرکت برای تماشا است.

نتیجه گیری شما جایی است که آن را جمع بندی می کنید. یکی از راه های موثر برای انجام این کار این است که قسمت های مهم مقاله خود را برجسته کنید تا مطمئن شوید که خوانندگان شما به هدف مقاله رسیده اند و سپس آنها را به عمل دعوت کنید. این عمل می تواند به

پیام بگذارید،

یک سوال،

محصول یا خدمات خود را بخرید،

برای خبرنامه خود ثبت نام کنید،

یک تماس را برنامه ریزی کنید، یا

یک آزمایش رایگان از نرم افزار یا سرویس خود انجام دهید.

مقاله شما آماده انتشار است

پیشرفت در فناوری به محتویات فنی زیادی نیاز دارد تا کاربران را به روز نگه دارد، که اکثر آنها از فناوری آگاه نیستند. مهم این است که این مطالب جذاب، جالب و خواندنی باشند. ضمن ارائه کلیه اطلاعات مورد نیاز

اگر مراحل بالا را دنبال کنید به شما کمک می کند تا مقالاتی خواندنی و جذاب داشته باشید. خبر خوب همچنین این است که این مراحل را می توان برای نوشتن کاغذهای سفید، لایت پیپر، کتاب های الکترونیکی، پست های وبلاگ و خبرنامه های ایمیل دنبال کرد.

به فرآیندهای ذکر شده در بالا پایبند باشید و برای نوشتن محتوای خود وقت بگذارید. به یاد داشته باشید، این فرصتی برای به نمایش گذاشتن تخصص خود نیست، بلکه فرصتی است برای آموزش آنچه می دانید و به خوانندگان خود آموزش دهید.

برای نوشتن این مقاله تمام مراحل ذکر شده در این مقاله را دنبال کردم. بنابراین می توانید این را مقاله ای در مورد نحوه نوشتن یک مقاله فنی بنامید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا